Přitažlivost
Úvod
Autory této hry jsou Mathieu Rivier a Dujardin Puhl, vznikla v roce 1999. Užívá stejného principu jako Halma a Čínská dáma.
Hrací potřeby
- Hrací deska 8×8
- 8 kamenů pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Přesunout kameny na druhou stranu.
Výchozí situace
- Kameny stojí proti sobě v krajních řadách.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Kameny (nebo planety) se smí pohybovat po orbitách kolem jiného kamene sousedícího ortogonálně. Tento sousedící kámen, jakékoli barvy, je vlastně středem gravitace. To znamená, že osamělé kameny nemohou být posunuty.
- Poté, co se kámen přesune po jedné orbitě, může využít přesunu po další orbitě, je-li na sousedním poli další kámen, kterého lze využít.
- Gravitace umožňuje i další možnost přesunu. Jestliže před třetí možnou orbitou je planeta, přesunujícím kamenem může být tato planeta přesunuta na sousední volné pole a zaujmout její místo. Pokud však sousední pole není volné, nemůže být tento tah proveden.
Následující obrázek by měl tento přesun trochu vyjasnit. Bílý kámen vpravo dole se může přesunout na místo černého kamene nahoře a tento černý kámen se přesune na pole označené červenou tečkou.
Konec hry
- Hráč, který přesune všechny své kameny do výchozí pozice na druhé straně, se stává vítězem.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/attraction.htm