Duodecim Scripta
Úvod
Duodecim Scripta znamená Dvanáct čar. Jedná se o starořímskou deskovou hru. Některá pole měla dokonce svá jména - č. 14 Antigonus, 19 Summus, 23 Dicus. Význam pojmenování ovšem není znám.
Duodecim je předchůdcem Vrhcábů a byla inspirována staroegyptskou hrou Senet.
Hrací potřeby
- Hrací deska
- 15 bílých a 15 černých kamenů
- 3 kostky
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Dostat své kameny na poslední pole.
Výchozí situace
- Oba hráči umístí své kameny na první pole.
Hra
- Hráči házejí třemi kostkami a posunují své kameny podle hodnoty, která jim padla.
- Pokud se hodem hráč dostane na pole, které je již obsazené jedním soupeřovým kamenem, odsune ho tímto na první pole.
- Jestliže by tah posunul kámen na pole, které je obsazeno 2 a více soupeřovými kameny, kámen zde nesmí zastavit. Je nutno provést tah jiným kamenem.
Konec hry
- Hráč, který jako první dosáhne se svými kameny posledního (XXIV) pole, vítězí.
Další informace
- personal.psu.edu/users/w/x/wxk116/roma/duodecim.html
- www.ftech.net/~regia/games.htm