Hexade
Úvod
Autorem je Christian Freeling.
Hrací potřeby
- Hrací deska
- Černé a bílé kameny
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Vytvořit perfektní šestku.
Výchozí situace
- Prázdná hrací deska.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají, začíná bílý.
- Hráč na tahu položí svůj kámen na libovolné volné pole. Jediné omezení platí pro druhý tah bílého, který musí položit kámen nejméně tři pole od svého prvního kamene.
- Dva sousedící kameny stejné barvy se nazývají pár. Pokud hráč provede takový tah, že jeden nebo více protivníkových párů je na konci uzavřeno mezi jeho kameny, jsou protivníkovy kameny zajaty a odstraněny z desky. Na následujícím obrázku bílý zajímá dva černé páry.
Konec hry
- Vítězí hráč, kterému se dříve dokončí perfektní šestku. Šestkou se rozumí:
- Přímá řada tvořená šesti kameny
- Trojúhelník tvořený šesti kameny
- Šestiúhelník tvořený šesti kameny
- Slovo perfektní znamená, že tento útvar vydrží i po následujícím tahu protivníka (tj. protivník nezajme žádný kámen z tohoto útvaru).
- Pro šestku neplatí žádná omezení týkající se barvy kamenů, prostředního pole šestiúhelníku, či přesahu přímé řady.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/hexade.htm
- www.gamerz.net/~pbmserv/hexade.html