Karaman
Úvod
Autorem hry je Markus Salo a hra vznikla v roce 2001.
Hrací potřeby
- Hrací deska 5×5
- 1 král pro každého hráče
- Kameny pro oba hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Znemožnit soupeři provést tah.
Výchozí situace
- Na začátku stojí na desce pouze králové, a to na prostředních polích krajních sloupců.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Hráč na tahu nejprve posune svým králem a poté položí nový kámen na libovolné volné pole nebo svým kamenem přeskočí soupeřův kámen a tím ho zajme.
- Zajímání není povinné, pokud se ho hráč rozhodne provést, musí být provedeno v největším možném rozsahu. Král nemůže být přeskočen, ani jinak zajat.
- Pokud je král blokován a nemůže být posunut, hráč provede alespoň druhou část tahu - zajme protivníkovi kámen.
Konec hry
- Vítězí hráč, který jako poslední provedl tah.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/karaman.htm