Kratkownica
Úvod
Hra amerického matematika Stephena Barra z roku 1965. Název v překladu znamená Mřížka.
Hrací potřeby
- Hrací deska 8×8
- 3 kameny pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Přesunout svoje kameny na soupeřova výchozí pole.
Výchozí situace
- Na začátku stojí bílé kameny v pravém dolním rohu, černé v levém horním.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Hráč na tahu posune libovolným svým kamenem o libovolný počet volných polí v libovolném ortogonálním nebo diagonálním směru.
- Na červená pole je kamenům vstup zakázán, nesmějí je ani přeskočit.
- Kameny se vzájemně nepřeskakují, nebojují spolu, nevyhazují se. Na jednom poli smí být pouze jeden kámen.
Konec hry
- Vítězí hráč, který jako první přesune své kameny na pole, kde na začátku stály kameny soupeře.
Další informace
- gry_harcerskie.webpark.pl/strategiczne/kratkownica.html
- www.republika.pl/radekjak/kratkownica.htm