Migmang
Úvod
Strategické hry se dostaly i do Himaláje. Tibeťané v odlehlých horských údolích svádějí bitvy na čtvercové síti se stejným počtem polí jako šachovnice. Tentokrát se však kameny kladou na body a nikoli pole.
Hrací potřeby
- Hrací deska 9×9 linií
- 16 černých a 16 bílých kamenů
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Zajmout všechny soupeřovy kameny.
Výchozí situace
- Základní postavení je na obrázku nahoře.
Hra
- Hráč na tahu posune kamenem po čáře o jedno pole libovolným směrem.
- Diagonální pohyb není povolen.
- Kámen, který je obklopen jinými kameny tak, že se nemůže hnout žádným směrem, je zajat a odstraněn z desky.
- Obklíčení našeho kamene musí dokončit kámen soupeřův.
- Jestliže během přesunu svých kamenů zatarasíme některému z nich poslední cestu, tento kámen není soupeřem zajat.
- Zbývá-li hráči jen jediný kámen, zajímá soupeřovy kameny přeskokem. Přeskok může být proveden z jednoho bodu, přes kámen na sousedním bodu, na následující bod. Ten musí být volný a všechny tři body musí ležet na jedné linii.
- Přeskok soupeřova kamene není povinný.
Konec hry
- Zvítězí hráč, který zajme všechny soupeřovy kameny.
- Hráči se dohodnou na remíze v případě, že žádný z hráčů nemá dostatek kamenů k tomu, aby zajmul soupeřovy kameny.
Další informace
- Zapletal, Miloš: Velká encyklopedie her - Hry v klubovně. Olympia, Praha, 1986.
- www.hrejsi.cz/migmang/index.htm