Motala Ström
Úvod
Autorem hry je Marcus Salo a pojmenoval ji podle řeky, která protéká jeho milovaným Švédskem.
Hrací potřeby
- Hrací deska 1×9
- 4 kameny pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Obsadit svoje pole, nebo zajmout všechny kameny soupeře.
Výchozí situace
- Na začátku hry je deska prázdná.
Hra
- V první fázi hry hráči pokládají střídavě po jednom svém kameni na prázdné pole, dokud nepoloží na desku všechny své kameny.
- V další části hry může hráč na tahu provést jednu z následujících akcí. Čím nižší pořadí, tím vyšší priorita pro provedení.
- Přeskočit soupeřův kámen, je-li další pole za přeskočeným kamenem volné. Vícenásobné přeskoky jsou dovoleny.
- Posunout svůj kámen na sousední volné pole.
- Vzdát se tahu.
Konec hry
- Hráč zvítězí, pokud se mu podaří něco z následujícího:
- zajmout všechny soupeřovy kameny.
- jeho poslední kámen leží na poli stejné barvy (B1 pro zeleného, H1 pro červeného).
- třikrát po sobě se vzdát tahu.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/motalastrom.htm