Olix
Úvod
Autorem hry je Reiner Knizia, rok vzniku 1998.
Hrací potřeby
- Hrací deska 11×11
- 50 kamenů pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Vytvořit daný obrazec.
Výchozí situace
- Na začátku hry je hrací deska prázdná.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Hráč na tahu smí položit kámen na libovolné volné pole.
- Hráči se pokládáním svých kamenů snaží vytvořit některých z následujících vzorů:
- O
- čtverec nejméně dva kameny dlouhý a dva široký. Může být dutý nebo vyplněný kameny libovolné barvy. Nicméně kameny vlastní barvy zvyšují hodnotu vzoru.
- L
- dvě ortogonální řady kamenů spojených v pravém úhlu, přičemž každá řada je tvořena nejméně třemi kameny.
- I
- řada nejméně čtyř ortogonálně sousedících kamenů.
- X
- řada nejméně čtyř diagonálně sousedících kamenů.
- Jeden kámen může být součástí více vzorů.
Konec hry
- Vítězem se stává hráč, kterému se podaří:
- vytvořit O tvořené 10 kameny,
- vytvořit L tvořené 9 kameny,
- vytvořit I tvořené 8 kameny,
- vytvořit X tvořené 8 kameny,
- nebo získá více bodů v případě, že se nepodaří ani jednomu hráči vytvořit vzor o daném počtu kamenů. Počítá se pouze největší struktura a hráč získá jeden bod za každý svůj kámen v této struktuře.
Další informace
- www.cix.co.uk/~convivium/files/olix.htm
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/olix.htm