Pental
Úvod
Hra vychází z pravidel hry Abalone a je kombinací her Daisy a Pilíř.
Hrací potřeby
- Hrací deska
- 14 kamenů pro každého hráče
- 1 neutrální kámen představující pilíř
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Vytlačit z hrací desky 6 soupeřových kamenů.
Výchozí situace
- Na začátku hry jsou kameny rozestaveny tak, že představují 4 květinky. Na středovém poli stojí kámen představující pilíř.
Hra
- Hráči se v tazích střídají. Začíná černý.
- Hráč může posunout 1, 2 nebo 3 jeho kameny o jedno pole v kterémkoli směru, na sousední volné pole. Každý kámen se posune jen o jedno pole, všechny ve stejném směru. Kámen se nemusí posunout jen ve směru linie, kterou spolu tvoří.
- Přesun 4 a více kamenů není dovolen.
- Přetlačování se vždy děje ve směru v kterém kámen leží v řadě. Při pohybu do strany nelze přetlačovat. Zde jsou tři možnosti, kdy je možno přetlačit soupeře:
- 2 kameny přetlačí 1 kámen
- 3 kameny přetlačí 1 kámen
- 3 kameny přetlačí 2 kameny
- Přetlačování není povinné, za přetlačovanými kameny musí být volné místo.
- Nelze přetlačit stejně silou nebo silnější řadu kamenů.
- Kámen je vytlačen z desky jednoduše tak, že je přetlačen přes okraj desky.
- Kámen, který představuje pilíř, nesmí být přesunut. Po celou dobu hry zůstává na stejném místě.
Konec hry
- Kdo první vytlačí z desky 6 soupeřových kamenů vyhrává.
Další informace
- Fořtík, Václav: Hry & testy na volný čas. Ivo Železný, Praha, 2002.