Pikaria
Úvod
Pikaria je indiánská desková hra. Hrávali ji Keresové na jihu dnešních Spojených států. Jako hrací kameny používali tmavé a světlé oblázky.
Hrací potřeby
- Hrací deska 3×3
- 3 kameny pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Vytvořit souvislou linii ze tří kamenů.
Výchozí situace
- Prázdná hrací deska.
Hra
- V první fázi hry kladou hráči střídavě po jednom kamenu na body, kde se sbíhají nebo protínají linie. Těchto bodů je celkem třináct.
- Začíná bílý. Zvláštní pravidlo mu zakazuje umístit první kámen na bod ležící přesně uprostřed hrací desky. Černý, který je na tahu až po něm, může svůj kámen umístit kamkoliv na neobsazený bod na hrací desce.
- Druhá fáze hry začíná ve chvíli, kdy leží na desce všech šest kamenů. Soupeři pak střídavě posunují vždy jeden ze svých kamenů na sousední volný bod. Tah je dovolen všemi směry, nejen do hlavních světových stran, ale i po diagonálních liniích šikmo vzhůru, dolů, doprava a doleva.
Konec hry
- Zvítězí ten, komu se podaří v první nebo v druhé fázi hry umístit své tři kameny do řady na jedné linii, ortogonální bebo diagonální. Trojice kamenů musí stát těsně vedle sebe, nesmí mezi nimi stát žádný kámen soupeře, ani volné pole.
Další informace
- Zapletal, Miloš: Špalíček her. Albatros, Praha, 1988.