Play in English
Úvod
Hra vznikla jako podpora výuky cizího jazyka. Smyslem hry je bavit se formou deskové hry připomínající "člověče, nezlob se" a zároveň nenásilnou formou přemýšlet anglicky. Je určena dětem i dospělým, kteří jsou začátečníky či mírně pokročilými angličtináři.
Hrací potřeby
- Hrací deska
- 300 modrých kartiček
- 200 zelených kartiček
- 100 červených kartiček
- 50 speciálních kartiček
- 150 peněžních kartiček
- 6 hracích kamenů
- 1 hrací kostka
Počet hráčů
2-6
Pravidla
Cíl hry
- Získat co nejvíce bodů.
Výchozí situace
- Hráči si vyberou barvu kamene, která odpovídá barvě domečku, kde kámen nasadí. Lze si vymyslet také jména postaviček, kterými se budou ve hře oslovovat.
- Boss vybere jeden z pěti balíků otázek a úkolů a připraví si bankovky i kartičky ke hře, také bude potřebovat měřit čas .
- Všichni hráči si připraví k ruce papír a tužku.
- Každý hráč na začátku získá od Bosse bankovky (3 dollary + 3 eura).
- Na úvod si všichni hráči hodí kostkou, hráč s nejvyšším počtem začíná. Dále se pokračuje po směru hodinových ručiček.
Hra
- Hráč hodí kostkou a postupuje po směru šipek po políčkách v uvedeném počtu na kostce. Domečky jsou také políčka ve hře, ale platí pro ně vlastní pravidlo.
- Hráč si může při výjezdu z domečku vybrat cestu ve směru šipek.
- Pokud hráč hodí “6”, hází znovu a počty se sčítají.
- Vstup do domečku nebo na políčko znamená, že hráč udělá na toto místo poslední krok kamenem.
- Pokud hráč vstoupí na políčko, které je již obsazeno jiným kamenem, soupeřův kámen je vyhozen a vrací se zpět do svého domečku.
- Hrací pole jsou různě označená a podle označení mají svůj význam:
- Modré, zelené a červené pole
-
Hráč při vstupu na políčko s barvou modrou, zelenou a červenou si vylosuje otázku příslušné barvy kartičky od Bosse a následuje:
- správné zodpovězení otázky (ihned nebo do dalšího kola), kartička je ze hry pryč a hráč získává:
- modrá otázka = 1 dollar ($) nebo 1 euro (€)
- zelená otázka = 3 dollary ($) nebo 2 libry (L)
- červená otázka = 3 eura (€) nebo 3 libry (L)
- nesprávné zodpovězení otázky = vrácení kartičky Bossovi, který kartičku dá zpět do hry mezi ostatní
- Růžové pole
-
- Hráč při vstupu na políčko s barvou růžovou si vylosuje tzv. „speciální“ kartičku, na této kartičce je těžší úkol, který se bude zodpovídat na konci hry a správné zodpovězení = zisk 30 bodů, hráč může tuto kartičku během hry prodat jinému hráči za smluvní cenu nebo prodat Bossovi za cenu 2 euro (€), avšak nesmí prozradit ostatním znění úkolu či otázky na této růžové kartičce.
- Pole domečku
-
- Když kámen hráče obkrouží dokola cestu bez vyhození a vrátí se zpět do svého domečku, hráč získává od Bosse bonus 3 dollary ($) nebo 3 eura (€).
- Když kámen vstoupí do cizího domečku, vlastník tohoto domečku položí návštěvě 1 až 3 otázky v angličtině (je tedy nutné, aby si hráči před hrou i během hry připravili otázky pro ostatní). Při správném zodpovězení může návštěva pokračovat bez omezení, při špatné odpovědi musí návštěva zaplatit vlastníkovi domečku 2 dollary ($) nebo 2 eura (€) za prohlídku (měnu si určí vlastník domečku) a hra pokračuje dál.
- Šedobílá pole
-
- Ve hře je 6 bonusových šedobílých políček. Hráč při vstupu na tato políčka získává od Bosse příslušný finanční bonus.
- U ostatních šedobílých políček hráč dodržuje pokyn napsaný v políčku.
- Pole s příšerami
-
- Každá příšera přináší jiný druh konverzace. Diskusi řídí Boss.
- Pole BANK
-
- Ve chvíli, kdy nějaký hráč vstoupí do BANKY, Boss dává krátký prostor pro obchody. Lze prodávat speciální kartičky a měnit jednotlivé druhy bankovek (mezi hráči za smluvní ceny, mezi hráčem a Bossem dle platného kurzovního lístku – poměr měn a bodů).
- Poté, co Boss obchody ukončí, hráč, který vstoupil na políčko BANK, hodí kostkou a určí nový kurzovní lístek, podle kterého se v závěru hry budou měnit získané bankovky za body.
- Při startu hry je platný kurzovní lístek v hodnotě hodu kostky 2,3,4,5 (1$ = 1 bod, 1€ = 2 body, 1L = 3 body).
- BANKA je důležitou součástí hry a hráči mohou spekulovat na vzestup či pád jednotlivých měn.
- Pro přehlednost je dobré na platný kurzovní lístek položit nějaký drobný předmět a při změně jej přesunout.
Konec hry
- Délku hry buď určí Boss předem (např. 40 minut) nebo hra končí, když jsou vybrány kartičky s otázkami jedné barvy.
- Na konci hry Boss zastaví posun kamenů po desce a od posledního hráče začíná vyúčtování bodů s jednotlivými hráči.
- Boss se táže na počet jednotlivých bankovek a ihned je přepočítává na body podle v tu chvíli platného kurzovního lístku. Pokud má hráč speciální kartičku a správně zodpoví její zadání, tak hráči za každou správně zodpovězenou speciální kartičku připočte 30 bodů.
- Kdo získá nejvíce bodů, vítězí.
Další informace
- www.play-in-english.cz