Pronásledování
Úvod
Souboj dvou jezdců na hrací desce.
Hrací potřeby
- Hrací deska 8×8
- Černý a bílý jezdec
- 30 žetonů
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Černý jezdec uniká před bílým.
Výchozí situace
- Jezdci stojí v protilehlých rozích hrací desky.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají, začíná černý.
- Hráč na tahu přesune svého jezdce podle pravidel přesunu jezdce v šachu a na pole, které opustil položí žeton. Druhý žeton položí na libovolné pole. Platí zde však výjimka, že nesmí položit žeton na pole, které soupeři zbývá jako jediná možnost, kam v dalším tahu posunout jezdce.
- Pole, na něž jezdec dopadne, musí být volné. Nesmí na něm být žeton.
Konec hry
- Hra končí vítězstvím bílého, pokud skočí na pole obsazené černým jezdcem.
- Černý zvítězí, jestliže nemohou černý i bílý táhnout.
Další informace
- Zapletal, Miloš: Velká encyklopedie her - Hry v klubovně. Olympia, Praha, 1986.