Quod
Úvod
Quod vyvinul G. Keith Still v roce 1979.
Hrací potřeby
- Hrací deska 11×11 s chybějícími 4 rohovými poli
- 20 kamenů pro každého hráče (quads)
- 6 neutrálních kamenů pro každého hráče (quasars)
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Vytvořit ze svých kamenů čtverec s libovolnou orientací a libovolnými rozměry.
Výchozí situace
- Prázdná hrací deska.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Tah se skládá ze dvou částí. První je volitelná a druhá je povinná.
- V první části může hráč položit na volná pole libovolný počet neutrálních kamenů. Ve druhé části položí jeden svůj kámen na libovolné volné pole.
- Na každém poli smí být pouze jeden kámen. Kameny spolu nebojují.
Konec hry
- Hráč, který vytyčí svými čtyřmi kameny rohy čtverce o libovolných rozměrech a libovolně natočeným vzhledem k okrajům hrací desky, se stává vítězem.
- Jestliže oba hráči vyčerpají své kameny, aniž by vytvořili čtverec, hráč, kterému zbývá více neutrálních kamenů, se stává vítězem.
Další informace
- wizard.ae.krakow.pl/~jb/Quod/