Safari
Úvod
Autorem hry je Robert Brass. Hráči se stávají lovci chytajícími africká zvířata.
Hrací potřeby
- Hrací deska 8×8 - zjednodušená mapa Afriky (délka strany jednoho pole má stejnou délku jako jedna zápalka)
- 3 kameny pro každého hráče, odlišené barvou (zebra, opice, žirafa)
- 2 krabičky zápalek
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Zahnat soupeřova zvířata do ohrad a chytit je.
Výchozí situace
- Prázdná hrací deska.
Hra
- Hru začíná bílý.
- V prvních třech tazích hráči střídavě pokládají svá zvířata na libovolné volné pole na desce.
- V dalších tazích hráč na tahu přemístí všechna svá zvířata a poté položí jednu zápalku na kteroukoli hraniční linii oddělující dvě sousední čtvercová pole.
- Zvířata se mohou pohybovat o libovolný počet polí ve všech ortogonálních směrech. Pohyb po diagonále není dovolen.
- Při přesunu zvířat je možno přeskočit libovolný počet jiných kamenů, musí zastavit na volném poli za nimi. Přeskočené kameny zůstávají nadále ve hře.
- Zápalka představuje ohradu, tudíž nepřekonatelnou překážku. Tah musí skončit na volném poli před ohradou.
- Každé zvíře, které se ocitne v uzavřené ohradě, kde je osm nebo méně polí, je chyceno a odklizeno z desky. Ohrada může měnit směr.
- Zápalky není nutné klást na okraj herní desky, kde už ohrada vlastně je.
- V jedné ohradě může být více zvířat najednou, a to dokonce zvířata obou hráčů. Chycena jsou všechna.
Konec hry
- Hra končí, když jsou všechna zvířata jednoho z hráčů chycena. Vítězem se stává hráč, kterému zůstalo na svobodě alespoň jedno zvíře.
Další informace
- Zapletal, Miloš: Velká kniha deskových her. Mladá Fronta, Praha, 1991.