Skákání
Úvod
Byla uvedena v roce 1964. Jedná se o hru podobnou Halmě a Čínské dámě.
Hrací potřeby
- Hrací deska 6×11
- 12 kamenů pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Přesunout své kameny na druhou stranu desky.
Výchozí situace
- Kameny leží ve dvou krajních řadách proti sobě.
Hra
- Kameny se mohou přesunovat pouze přeskokem. Přeskočit lze osamocený kámen nebo souvislou řadu kamenů v ortogonálním směru. Kameny mohou být vlastní i cizí. Přeskočené kameny zůstávají na svých místech.
- Vícenásobné přeskoky se změnou směru jsou povoleny.
Konec hry
- Hráč, který dříve obsadí protější stranu desky, se stává vítězem.
Poznámka
- Někteří hráči se snaží zabránit obsazení svého výchozího pole tím, že na něm nechají jeden svůj kámen. Sid Sackson proto navrhuje malou změnu - hráč vyhraje, pokud výchozí pole soupeře je plně obsazeno a je na něm alespoň kámen nepatřící soupeři.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/jumpin.htm
- www.flash.net/~markthom/html/jumpin.html