Tricoleur
Úvod
Autorem hry je Bill Taylor, rok vzniku 2003.
Hrací potřeby
- Hrací deska
- 6 bílých, 6 červených a 6 modrých kamenů pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Zajmout soupeři všechny jeho kameny.
Výchozí situace
- Na začátku hry jsou kameny seskupeny do 6 trojúhelníků (viz obrázek nahoře).
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Hráč na tahu smí posunout svým kamenem o libovolný počet volných polí v jednom směru tak, aby dokončil svůj tah geometricky blíže k nejméně jednomu soupeřovu kameni.
- Zajímání je povinné a může být provedeno dvěma způsoby.
- Pokud hráč dokončí tah na poli, které je obsazeno soupeřovým kamenem, je tento kámen zajat.
- Po přesunu kamene jsou zajaty kameny, které sousedí s poli, přes která byl kámen přesunut; vyjma polí sousedících s poli, kde byl tah začat a dokončen. Tj. aby bylo možno takto zajmout nějaký kámen, musí kámen přeskočit minimálně 2 pole. Při tomto způsobu zajímání záleží také na barvě kamenů - červený zajímá bílé, bílý zajímá modré a modrý zajímá červené.
Konec hry
- Hráč, který ztratil všechny své kameny, prohrál.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/tricouleur.htm