Anchor
Úvod
Autorem hry je Steven Meyers, rok vzniku 2000.
Hrací potřeby
- Hrací deska
- Černé a bílé hrací kameny
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Ohraničit co nejvíce polí a zajmout co nejvíce protivníkových kamenů.
Výchozí situace
- Prázdná hrací deska.
Hra
- Na začátku hry jeden z hráčů položí první kámen a druhý vybere strany.
- Hráč na tahu položí kámen na libovolné volné pole.
- Hráči se mohou vzdát tahu.
- Hráči pokládají kameny tak, aby vytvořili kotvu. Za kotvu jsou považovány vzájemně spojené kameny spojující tři nebo více stran hrací desky. Za kotvu jsou považovány také kameny spojující pouze dvě strany, pokud se tyto strany setkávají u vlastního rohu, tj. rohu, který je označen hráčovou barvou.
Konec hry
- Hra končí, když se oba hráči po sobě vzdají tahu. Poté jsou odstraněny všechny mrtvé kameny, tj. kameny které nejsou součástí kotvy. Tyto mrtvé kameny jsou vlastně zajatci, a tak si je vezme protivník.
- Oba hráči spočítají počet zajatců a počet polí, které jsou obklopeny jejich kameny (a stranami, stejně jako u go).
- Vítězem se stává hráč, který dosáhl většího počtu bodů.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/anchor.htm
- home.fuse.net/swmeyers/home.htm