Huntsmen
Úvod
Autorem je Jeff Roy, rok vzniku 2000. Je to starší sestřička hry Annuvin.
Hrací potřeby
- Hrací deska 4×4
- 4 kameny pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Zajmout všechny soupeřovy kameny.
Výchozí situace
- Na začátku hry stojí kameny proti sobě v krajních řadách.
Hra
- Hráči se v tazích pravidelně střídají.
- Každý kámen může být posunut o N polí v libovolném směru nebo kombinací více směrů.
- Na začátku hry, když oba hráči mají všechny kameny, se může každý kámen pohybovat pouze o 1 pole. Ztratí-li hráč jeden kámen, mohou se jeho kameny pohybovat o 2 pole. Má-li hráč ve hře dva kameny, může svými kameny postupovat o 3 pole. Zůstane-li hráči poslední kámen, může postoupit o 4 pole.
- Kámen zajme protivníkův kámen tak, že se posune na pole, které je jím obsazeno. Jestliže hráč zajme kámen a nevyčerpal ještě svou možnost pohybu pro tento tah, může pokračovat v pohybu či zajímání.
Konec hry
- Hra končí, když jeden z hráčů vyřadí ze hry všechny protivníkovy kameny. Hráč, kterému se to podařilo, se stává vítězem.
- Hráč může vyhrát i tehdy, pokud soupeřovi zbývá jediný kámen a jemu ještě všechny.
Poznámka
- Hru je možno obměnit tak, že na začátku hry je hrací deska prázdná a hráči nejprve na ni pokládají své kameny.
Další informace
- www.di.fc.ul.pt/~jpn/gv/huntsmen.htm