Středověká bitva
Úvod
V této hře, která je založena na principu Dámy, jsou obyčejní pěšáci posíleni jezdectvem.
Hrací potřeby
- Hrací deska 10×10
- 10 pěšců pro každého hráče
- 5 rytířů na koních pro každého hráče
Počet hráčů
2
Pravidla
Cíl hry
- Vyřadit všechny soupeřovy bojovníky ze hry.
Výchozí situace
- Postavení kamenů na začátku hry je na obrázku.
Hra
- Začíná bílý, dále se hráči v tazích pravidelně střídají.
- Kameny se mohou přesouvat podle následujících pravidel:
- Pěšci
- postupují po diagonále vpřed na sousední volné pole
- Rytíři
- postupují o jedno pole v ortogonálním směru vpřed nebo do strany
- Pěšci mohou zajímat soupeřovy pěšce i rytíře, rytíři rytíře i pěšce. Všechny kameny mohou zajímat jiné kameny pouze ve směru, ve kterém se mohou normálně pohybovat.
- Všechny kameny mohou využívat vícenásobného přeskoku se změnou směru po dopadu.
- Pěšci se mění ve velitele, když dojdou do poslední řady polí na soupeřově straně desky. Velitelé se pohybují libovolným diagonálním směrem o libovolný počet volných míst.
- Rytíři, když dojdou do poslední řady polí na soupeřově straně desky, se mění v krále. Král se pohybuje jako šachová dáma s tím dodatkem, že má právo vícenásobného přeskoku a smí po každém dopadu změnit směr.
Konec hry
- Vítězí hráč, který vyřadí z boje všechny soupeřovy kameny nebo donutí protivníka, aby se vzdal.
- Remízou končí hra, když se na tom soupeři dohodnou nebo oběma zbude na desce po jednom kameni stejného druhu.
Další informace
- Zapletal, Miloš: Velká kniha deskových her. Mladá Fronta, Praha, 1991.